KODEKS ETYCZNY PRACOWNIKÓW
PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 3 IM. MARII MONTESSORI W KOŁOBRZEGU
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240)
2. Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.
Kodeks Etyczny Pracowników Przedszkola Miejskiego nr 3 im. Marii Montessori w Kołobrzegu stanowi zbiór wartości i zasad, którymi kierują się pracownicy przedszkola podczas wykonywania obowiązków pracowniczych w zakładzie pracy, a także poza nim. Celem Kodeksu jest zapewnienie jakości funkcjonowania placówki, zaufania klientów przedszkola i wsparcie pracowników w realizowaniu standardu przestrzegania wartości etycznych.
ZASADY I WARTOŚCI PRZYJĘTE PRZEZ PRACOWNIKÓW
PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 3 W KOŁOBRZEGU
Kompetencja, obowiązki
Pracownicy przedszkola są wizytówką swojego miejsca pracy. Pracownik przedszkola postępuje zgodnie z obowiązującym prawem, w tym przepisami wewnętrznymi i udzielonymi kompetencjami, biorąc odpowiedzialność za swoje słowa i decyzje. Stale podnosi swoje kwalifikacje oraz doskonali umiejętności.
Uprzejmość
Pracownika przedszkola cechuje wysoka kultura osobista, schludny wygląd i odpowiedni strój. Jest otwarty na sprawy klientów placówki, które winien zawsze załatwiać w miły i uprzejmy sposób. Udzielane klientom odpowiedzi formułuje w sposób zrozumiały i wyczerpujący. Kieruje do właściwych osób, w sprawach do których załatwienia, nie posiada kompetencji. Pracownika przedszkola cechuje miły, wyrozumiały i cierpliwy stosunek do wychowanków.
Sumienność
Pracownik przedszkola wykazuje się zaangażowaniem i sumiennością w wykonywaniu powierzonych mu obowiązków, jest staranny i pracowity. Wykazuje dbałość o powierzone mienie. W swoich działaniach w szczególny sposób uwzględnia dobro dzieci uczęszczających do przedszkola.
Uczciwość
Pracownik dba o wizerunek swój jak i całej placówki. Podczas wykonywania obowiązków służbowych, jak i poza zakładem pracy nie podejmuje jakichkolwiek działań, które mogłyby wywoływać podejrzenia o uzyskanie korzyści dla siebie kosztem innych osób i kosztem dobra wspólnego.
Bezstronność
Pracownik podejmuje decyzje równo traktując strony znajdujące się w takiej samej sytuacji prawnej i faktycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przy załatwianiu spraw klientów przedszkola nie kieruje się sympatiami osobistymi, religijnymi oraz politycznymi. Tymi samymi zasadami kieruje się w stosunku do podopiecznych przedszkola i współpracowników. Nie faworyzuje wychowanków. Wszystkie dzieci traktuje jednakowo.
Współpraca
Pracownik przedszkola potrafi działać w zespole, jest lojalny wobec przełożonych oraz koleżanek i kolegów. Współpracuje z pozostałymi pracownikami, pozytywnie oddziałując na skuteczność wykonywanych działań.